Artikelen over communicatie

Interessante artikelen over communicatie, geschreven door andere ondernemers die de kennis van hun vakgebied met u willen delen, verdeeld over uiteenlopende thema's waar elke ondernemer vroeg of laat mee te maken krijgt.

Zeven ingrëdienten voor een succesvol webdesign

06-10-2010 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)Online bezoekers hebben steeds minder tijd nodig om vast te stellen of een webshop (site) iets voor hen is of niet. Door het groeiende aanbod van allerlei webshops en sites, wordt de online zoeker (consumenten en bedrijven) steeds kritischer.

Vaak wordt in enkele ‘luttele seconden’ bepaald of een webshop (site) interessant is of niet. Een zeer belangrijk aspect voor deze ‘eerste indruk’ is het webdesign: de uitstraling en sfeer van de betreffende pagina. Lees verder...

Aandacht geven

20-09-2009 - door Nelly de Jong (ConFront Coaching en Training)

Aandacht stimuleert mensen om verder te praten. Aandacht kun je op verschillende manieren geven. Verbaal, non-verbaal en paralinguïstisch. Lees verder...

5 tips voor overtuigend marketingmateriaal

11-06-2009 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Je hebt de juiste diensten en producten voor je klanten. Maar als je vertelt wat je precies aanbied dat is je verhaal vaak te lang of niet helemaal duidelijk. Of je hebt het gevoel te overdreven of te commercieel over te komen als je aangeeft waarom jouw bedrijf beter is dan anderen. Lees verder...

De kracht van complimenten

16-02-2009 - door Nelly de Jong (ConFront Coaching en Training)

1.    Een compliment kan passief zijn of actief, als het maar een echt compliment is. Lees verder...

Assertieve grondrechten: Mijn eigen leven

16-02-2009 - door Nelly de Jong (ConFront Coaching en Training)

Voor veel rechten bestaan er allerlei actiegroepen. Zoals voor mensenrechten, consumentenrechten, rechten voor de vrouw, rechten van dieren. Hieronder gaat over jouw recht als individu. Lees verder...

Stress bij (startende) ondernemers

08-02-2009 - door Wendy Mozes (WeMo Stresscounselling)

Zelfstandig werken en het ervaren van stress is een verschijnsel wat vaak voorkomt, of kan het ook anders? Lees verder...

Assertief communiceren, wat is dat?

09-01-2009 - door Nelly de Jong (ConFront Coaching en Training)

In iedere situatie heb je de keuze om je assertief, agressief of niet assertief (subassertief of manipulatief) te gedragen en te communiceren. Hoe je je kiest te gedragen is van meerdere dingen afhankelijk. Vrijwel altijd blijkt assertief gedrag het meest doelmatig. Lees verder...

De oorzaak van alle problemen is "Ja, maar..." (Loesje)

30-09-2008 - door Nelly de Jong (ConFront Coaching en Training)

Taal heeft een grote invloed op ons bestaan. We gebruiken haar onder andere om ons met andere mensen te verbinden en te communiceren. Sommige woorden hebben meer impact dan andere. Lees verder...

Wat is onderhandelen?

23-09-2008 - door Marcel Klunder MBA (EPL Consultancy)

Iedereen heeft het erover, iedereen doet het, maar wat is nu precies onderhandelen? Wat zijn de ongeschreven spelregels van onderhandelen en hoe behaal je voor jezelf het beste resultaat zonder afbreuk te doen aan je zakelijke relatie? Lees verder...

Hoe kun je informatie uit Google verwijderen?

22-08-2008 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

We zijn in de dagelijkse praktijk vooral bezig om er voor te zorgen dat onze internetsites zo goed mogelijk gevonden worden in Google en andere zoekmachines. Toch kunnen er goede redenen zijn waarom je bepaalde informatie juist liever niet gevonden wilt laten worden. Het is dan de kunst deze informatie uit de Google-index te laten verwijderen. Lees verder...

Extra resultaten door de juiste focus

04-08-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Veel organisaties doen alles (of heel veel) voor iedereen. Ze leveren een breed scala van producten en diensten en hun doelgroep is breed of niet geformuleerd. Hierdoor is hun marktpotentieel in een volle markt maximaal, luidt de redenering. Maar is dit wel zo? Lees verder...

Kan een vertaler de aarde voor u laten bewegen?

21-03-2008 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

Pas was ik 's avonds voor de televisie aan het ontspannen na een lange dag werken. Mijn Duitse neefje was de afgelopen week bij me blijven logeren en hoewel hij een goeie peer is, heeft het feit dat ik hem overal mee naar toe heb moeten nemen, behoorlijk zijn tol geëist. Lees verder...

Extra resultaten door klantinzicht

18-03-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Iedere organisatie is voorturend op zoek naar mogelijkheden om te groeien... in welke zin dan ook (klanten, omzet, plezier etc.). Maar heel veel organisaties groeien niet of behalen tegenvallende resultaten terwijl er toch heel hard wordt gewerkt. Er wordt bijvoorbeeld geïnvesteerd in een nieuwe website of in het opleidingsniveau van de medewerkers etc.... maar blijkbaar zorgen deze investeringen niet altijd voor het behalen van de gewenste resultaten. Lees verder...

De mensen achter de vertalingen

10-03-2008 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

Als u op Google inlogt en "vertalingen" intypt, zult u merken dat de Nederlandse pagina's alleen al rond de 1.580.000 hits bevatten... en was u van plan om wereldwijd naar "translation services" te zoeken, dan krijgt u zo'n 94 miljoen resultaten. Deze cijfers getuigen van de reusachtige vraag naar vertaaldiensten, een feit dat gezien de geglobaliseerde aard van de wereld eigenlijk niet zo verwonderlijk is. Lees verder...

11 tips om uw homepage tekst effectiever te maken

06-03-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Veel commerciële websites lukt het onvoldoende om bezoekers om te zetten tot klanten. Veel bezoekers die dan voor de eerste keer op een site komen, verdwijnen dan direct weer. In pakketten voor websitestatistieken als Google Analytics wordt dit het 'weigeringspercentage’ genoemd. Hoe lager dit percentage is hoe beter uw homepage uw potentiele klant weet te raken. Lees verder...

Maak een mooi prijsje voor het rechtbreien van jargon

08-02-2008 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

Ik ben jarenlang technisch manager geweest in consumentelektronica en ik heb een aantal fikse blunders gezien, zowel op het gebied van de techniek zelf, als ook belabberde pogingen om elektronische concepten in andere talen te vertalen. Lees verder...

Goede bedrijven definiëren hun kosten altijd exact

25-01-2008 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

In elke bedrijf zijn de kosten een kwestie van vitaal belang. Ze zijn bepalend voor de mate van winstgevendheid uiteraard, maar een scherpe beoordeling van de voortdurende lopende kosten bepaalt ook of de liquide middelen van een bedrijf voldoende zijn om het bedrijf überhaupt gaande te houden. Zelfs de best ingerichte financiële plannen kunnen instorten als een ongeplande uitgave plotseling opduikt en heel wat accountants hebben hun nauwkeurig berekende groei zien mislukken door een onverwachte gebeurtenis. Lees verder...

Kies je stemming, kies je kwaliteit

15-01-2008 - door Hans Oelen (Palaver)

Zoekt en gij zult vinden, maar zoeken naar DE verkoper is vergeefse moeite. Verkopen is een boeiend vak, een beroep waar de kwaliteit van de interactie tussen tenminste twee mensen centraal staat en waar de persoonlijke kwaliteit van de verkoper als belangrijkste moet worden gezien. Hoe haal je nu als verkoper elke dag en bij elk klantbezoek het beste uit jezelf, er van uitgaande dat je vakkennis en je verkoopkunde op niveau is? Lees verder...

Goed, goed, goed en hoe nu beter?

14-01-2008 - door Hans Oelen (Palaver)

Het is allemaal begonnen met de manier waarop er op mijn school werd gekeken naar de gemaakte proefwerken. Bij het terugkrijgen van mijn proefwerk, was ik alleen maar gericht op de rode aantekeningen die op het blaadje waren geschreven, want alles wat ROOD was, was FOUT. Lees verder...

Vertaaldiensten bevorderen plezier

14-01-2008 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

Als je aan vertaaldiensten denkt, denk je niet automatisch ook aan plezier. Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen dat ze daar bezig zijn met het vertalen van belangrijke juridische vraagstukken, levensreddende medische formules, vredesvoorstellen van de VN of rijkdom bevorderende bedrijfsplannen, maar plezier? Nee... Lees verder...

Een pond veren vliegt niet als er geen vogel in zit

31-12-2007 - door Hans Oelen (Palaver)

Een pond veren vliegt niet als er geen vogel in zit. Mensen die ergens in geloven en er voor gaan, zijn vaak al van verre te herkennen. Lees verder...

20 tips voor het kiezen van een goede domeinnaam

11-12-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Het kiezen van een domeinnaam valt niet mee. Niet alleen omdat veel domeinnamen al bezet zijn, maar ook omdat uw domein medebepalend is voor uw succes; is het domein makkelijk te onthouden? Is hij voldoende onderscheidend? Om het u makkelijker te maken geef ik maar liefst twintig tips. Lees verder...

De verschillen tussen vertalen en tolken

05-12-2007 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

Vertaalbureaus krijgen vaak te horen ‘ik heb een vertaler nodig!’ wanneer ze een telefoontje van een klant krijgen. Wanneer ze om meer informatie vragen, komen ze erachter dat hun klant eigenlijk een tolk bedoelt, wat iets anders is dan een vertaler. Het is een vrij veel voorkomende en ook begrijpelijke misvatting. Lees verder...

Lijken technische specificaties koeterwaals? Laat ze vertalen!

23-11-2007 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

De meeste mensen begint het bij het lezen van een tekst over frequentiemultiplexering of een document waarin wordt uitgeweid over draaggolffrequenties of restzijbandtransmissies waarschijnlijk te duizelen. Stelt u zich eens voor dat u dezelfde technische specificatie in het Duits of Engels moet lezen … alleen de gedachte doet u al duizelen. Lees verder...

Een carrière als vertaler

15-11-2007 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

Vertalen, in het algemeen gedefinieerd als het proces van het overzetten van de betekenis van een tekst van de ene taal in andere, is een millenniaoud concept. Vertalen als beroep heeft zich voortdurend verder ontwikkeld sinds het prille begin in het oude Griekenland, zowel in technologisch opzicht als vanuit het oogpunt van de terreinen waar het mee te maken heeft. Lees verder...

Een gratis online vertaalprogramma kan uitkomst bieden

09-11-2007 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

De meeste mensen die enige tijd in het buitenland hebben doorgebracht of die ooit een andere taal hebben gestudeerd, denken vaak al snel dat ze de taal vrij aardig spreken. Toegegeven, doorgaans ze zijn prima in staat om een lunch en andere versnaperingen te bestellen en op basisniveau te converseren, maar wanneer ze worden geconfronteerd met geschreven documenten, komen ze er vaak achter dat ze bepaalde vaardigheden missen. Lees verder...

Juridische vertalingen - Zet uzelf niet voor aap in de rechtzaal

26-10-2007 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

Wanneer er af en toe een e-mailbericht of brief in een vreemde taal moet worden opgesteld, kunnen we ons (of een van onze collega's) doorgaans aardig redden. Zodra het echter enige vorm van juridische correspondentie betreft, vereist dit zonder twijfel een eersteklas professionele vertaling. Als u dit niet doet, loopt u het risico dat uw geloofwaardigheid sneller naar de haaien gaat dan de Titanic. Lees verder...

Loop geen lucratieve internationale opbrengsten mis!

22-10-2007 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

Er is tegenwoordig bijna geen bedrijf dat geen website heeft. Hoewel niet alle bedrijven hun website gebruiken om hun producten en services te vermarkten (sommige sites zijn niet meer dan wat pagina's met informatie en contactgegevens), verspillen zij die dit niet doen, hun tijd en geld grotendeels. Lees verder...

Bouw een relatie met je klanten op

16-09-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Of uw onderneming nu gebaseerd is op het leveren van een dienstenpakket, of het verkopen van tastbare producten, in beide gevallen zult u veel tijd besteden aan de aanwas van nieuwe klanten. Omdat klanten elke euro maar één keer uit kunnen geven, is dit ook van belang voor een gezonde groei van uw bedrijf. Maar vergeet ook de extra omzet die uw bestaande klantenkring kan opleveren niet! Lees verder...

Regels en richtlijnen voor uw correspondentie

03-09-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Ondernemingen hebben vrijwel dagelijks te maken met zeer uiteenlopende vormen van bedrijfscommunicatie. Denk aan brieven, facturen, offertes, brochures en websites. Hoewel we vaak vooral stilstaan bij de inhoudelijke boodschap en de vormgeving, zijn er een aantal wettelijke eisen waar deze communicatievormen aan moeten voldoen. Lees verder...

Wat doet een copywriter?

03-08-2007 - door David Brinks (Hardcopy)

Tja, het wordt me vaak gevraagd: wat doe je nu precies als copywriter? Het woord klinkt wel aardig mysterieus, misschien dat het daarmee te maken heeft... Lees verder...

Word auteur bij Ondernemersraad.nl

Een artikel schrijven voor Ondernemersraad.nl is een uitstekende gelegenheid om uw expertise te delen met andere ondernemers en tegelijkertijd naamsbekendheid en autoriteit op te bouwen binnen uw vakgebied.

Ook meeschrijven? Gebruik ons aanmeldformulier!

Inloggen voor auteurs