Artikelen over marketing

Interessante artikelen over marketing, geschreven door andere ondernemers die de kennis van hun vakgebied met u willen delen, verdeeld over uiteenlopende thema's waar elke ondernemer vroeg of laat mee te maken krijgt.

Verhoog de eerste indruk van je webshop / site

02-11-2010 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)Veel webshops en websites hebben al redelijk wat bezoekers, maar hun conversiepercentage (aantal bestellingen op nieuwe klanten) valt vaak tegen. Uit eigen onderzoek blijkt (website conversie barometer) dat de gemiddelde conversie 1,25% bedraagt. Dus bijna 99% van de bezoekers verlaat de site zonder blikken of blozen.

Definitie conversie optimalisatie
Even voor de volledigheid hier de definitie volgens Wikipedia i; ‘Conversie optimalisatie is de wetenschap en kunst van het creëren van een ervaring voor een websitebezoeker met als doel om de bezoeker te converteren naar een klant’ (Bron; wikipedia.org, vertaald uit het Engels). Lees verder...

Zeven ingrëdienten voor een succesvol webdesign

06-10-2010 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)Online bezoekers hebben steeds minder tijd nodig om vast te stellen of een webshop (site) iets voor hen is of niet. Door het groeiende aanbod van allerlei webshops en sites, wordt de online zoeker (consumenten en bedrijven) steeds kritischer.

Vaak wordt in enkele ‘luttele seconden’ bepaald of een webshop (site) interessant is of niet. Een zeer belangrijk aspect voor deze ‘eerste indruk’ is het webdesign: de uitstraling en sfeer van de betreffende pagina. Lees verder...

Het geheim achter succesvolle websites

11-06-2009 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Internet wordt een steeds belangrijker kanaal om nieuwe klanten aan te trekken. Jij als ondernemer ziet deze ontwikkeling en wil al het mogelijke uit je website halen. Hoe ziet een succesvolle website er voor jouw bedrijf uit? Lees verder...

5 tips voor overtuigend marketingmateriaal

11-06-2009 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Je hebt de juiste diensten en producten voor je klanten. Maar als je vertelt wat je precies aanbied dat is je verhaal vaak te lang of niet helemaal duidelijk. Of je hebt het gevoel te overdreven of te commercieel over te komen als je aangeeft waarom jouw bedrijf beter is dan anderen. Lees verder...

Hoeveel opdrachten houd jij over aan je website?

29-10-2008 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Als je vooral met offline promotie en door te netwerken klanten werft kan een website daarbij ondersteunen. Maar zijn er ook nieuwe klanten die jou online gevonden hebben? Hoeveel klanten werf jij maandelijks via internet? Blijft het bij jouw website bij één of twee reacties per maand waar zelden een opdracht uit komt rollen, dan is het tijd om daar eens wat aan te doen! Lees verder...

Extra resultaten door de juiste focus

04-08-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Veel organisaties doen alles (of heel veel) voor iedereen. Ze leveren een breed scala van producten en diensten en hun doelgroep is breed of niet geformuleerd. Hierdoor is hun marktpotentieel in een volle markt maximaal, luidt de redenering. Maar is dit wel zo? Lees verder...

Het gat tussen taal en financiën overbruggen

24-07-2008 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

Tegenwoordig zien financiële instanties een groei in het aantrekken van buitenlandse cliënten. Grotere verschillen in rente en valutatarieven, in combinatie met diversiteit in belasting in de verschillende landen, hebben ervoor gezorgd dat er steeds meer mogelijkheden zijn voor financieel onderlegde cliënten, die daar dan ook graag gebruik van maken. Lees verder...

In 4 stappen naar een verkoopgerichte website

28-05-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Van alle websites van MKB bedrijven is slechts een heel klein percentage echt verkoopgericht. Deze websites maken 'automatisch' van bezoekers nieuwe klanten. Dit gaat niet alleen op voor webwinkels of consumentgerichte sites, maar zeker ook voor zakelijke websites. Lees verder...

Meer klanten door nieuwe marketing

05-05-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Veel ondernemers doen hun uiterste best om meer klanten te werven door hun producten en diensten goed 'in de markt te zetten'. Ze maken mooie brochures, ze proberen via DM hun doelgroep te bereiken, ze besteden veel tijd en energie aan koude acquisitie... maar de resultaten van deze marketinginspanningen vallen meestal zwaar tegen. Lees verder...

Meer klanten door succesvolle procten en diensten

09-04-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Vele producten en diensten behalen niet de hoeveelheid klanten die ze verdienen. Ze verkopen redelijk, maar blinken niet echt uit. Is er sprake van nieuwe, vernieuwende producten en diensten dan eindigen briljante vondsten nog te vaak in een flop. Gelukkig zijn er ook heel veel succesvolle producten en diensten. Organisaties die erin slagen om meer klanten aan te trekken door succesvolle producten en diensten in de markt te zetten passen de formule met succes toe. Lees verder...

SEM: Adverteren in zoekmachines

05-04-2008 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

In je strijd meer bezoekers naar je website te trekken, kun je veel baat hebben bij de mate waarin internetgebruikers tegenwoordig gebruik maken van zoekmachines. Het verkrijgen van een hoge positie in zoekresultaten is helaas niet iets wat van de ene op de andere dag lukt. Gelukkig is er nog een andere manier om jezelf te promoten in zoekmachines, namelijk Search Engine Marketing (SEM). Lees verder...

Kan een vertaler de aarde voor u laten bewegen?

21-03-2008 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

Pas was ik 's avonds voor de televisie aan het ontspannen na een lange dag werken. Mijn Duitse neefje was de afgelopen week bij me blijven logeren en hoewel hij een goeie peer is, heeft het feit dat ik hem overal mee naar toe heb moeten nemen, behoorlijk zijn tol geëist. Lees verder...

11 tips om uw homepage tekst effectiever te maken

06-03-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Veel commerciële websites lukt het onvoldoende om bezoekers om te zetten tot klanten. Veel bezoekers die dan voor de eerste keer op een site komen, verdwijnen dan direct weer. In pakketten voor websitestatistieken als Google Analytics wordt dit het 'weigeringspercentage’ genoemd. Hoe lager dit percentage is hoe beter uw homepage uw potentiele klant weet te raken. Lees verder...

12 tips om succesvol(ler) te ondernemen

15-02-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Iedere ondernemer of manager streeft naar succesvol zijn en hiermee de gewenste resultaten te behalen. Maar heel veel mensen lukt het niet of onvoldoende om echt succesvol te zijn in wat ze doen. Waarom zijn sommige mensen zeer succesvol en waarom lukt dit anderen nauwelijks of niet? Daarover gaat dit artikel. Lees verder...

Maak een mooi prijsje voor het rechtbreien van jargon

08-02-2008 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

Ik ben jarenlang technisch manager geweest in consumentelektronica en ik heb een aantal fikse blunders gezien, zowel op het gebied van de techniek zelf, als ook belabberde pogingen om elektronische concepten in andere talen te vertalen. Lees verder...

Goede bedrijven definiëren hun kosten altijd exact

25-01-2008 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

In elke bedrijf zijn de kosten een kwestie van vitaal belang. Ze zijn bepalend voor de mate van winstgevendheid uiteraard, maar een scherpe beoordeling van de voortdurende lopende kosten bepaalt ook of de liquide middelen van een bedrijf voldoende zijn om het bedrijf überhaupt gaande te houden. Zelfs de best ingerichte financiële plannen kunnen instorten als een ongeplande uitgave plotseling opduikt en heel wat accountants hebben hun nauwkeurig berekende groei zien mislukken door een onverwachte gebeurtenis. Lees verder...

14 tips om succesvol via internet nieuwe klanten te werven

15-01-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Iedere gerenommeerde organisatie heeft een website, maar er zijn slechts weinig organisaties die via internet succesvol en continue nieuwe klanten weten aan te trekken. De bedrijven die hier wel in slagen weten dat een geïntegreerde aanpak zorgt voor een continue stroom van nieuwe klanten. Lees verder...

Kies je stemming, kies je kwaliteit

15-01-2008 - door Hans Oelen (Palaver)

Zoekt en gij zult vinden, maar zoeken naar DE verkoper is vergeefse moeite. Verkopen is een boeiend vak, een beroep waar de kwaliteit van de interactie tussen tenminste twee mensen centraal staat en waar de persoonlijke kwaliteit van de verkoper als belangrijkste moet worden gezien. Hoe haal je nu als verkoper elke dag en bij elk klantbezoek het beste uit jezelf, er van uitgaande dat je vakkennis en je verkoopkunde op niveau is? Lees verder...

Vertaaldiensten bevorderen plezier

14-01-2008 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

Als je aan vertaaldiensten denkt, denk je niet automatisch ook aan plezier. Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen dat ze daar bezig zijn met het vertalen van belangrijke juridische vraagstukken, levensreddende medische formules, vredesvoorstellen van de VN of rijkdom bevorderende bedrijfsplannen, maar plezier? Nee... Lees verder...

Delegeren, ja maar wat?

08-01-2008 - door Hans Oelen (Palaver)

Management is snelheid en richting geven aan processen. Dit vraagt om specifieke kwaliteiten, talenten en een heldere transparante aanpak. Eén daarvan is het er consequent voor zorgen dat uw eigen agenda zo leeg mogelijk blijft, door zoveel mogelijk taken en activiteiten verantwoord bij anderen neer te leggen. Dit geeft u namelijk de ruimte om overzicht te houden en waar nodig bij te sturen. Lees verder...

Een pond veren vliegt niet als er geen vogel in zit

31-12-2007 - door Hans Oelen (Palaver)

Een pond veren vliegt niet als er geen vogel in zit. Mensen die ergens in geloven en er voor gaan, zijn vaak al van verre te herkennen. Lees verder...

Bent u al aan het corporate bloggen?

18-12-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Je ziet de laatste tijd steeds meer bedrijven die op hun site een weblog inrichten. In dit artikel zal ik het hebben over welke doelstelingen een corporate blog kan hebben en hoe webloggen het contact met uw klanten kan verbeteren. Lees verder...

Het belang van zoekmachines voor uw website

16-12-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Uit diverse onderzoeken blijkt dat bijna iedereen regelmatig gebruikmaakt van zoekmachines bij het opzoeken van informatie. 90% kijkt meestal alleen naar de eerste drie resultaten van een zoekopdracht. Conclusie: aandacht besteden aan de vindbaarheid van uw website in zoekmachines is een must. Lees verder...

Marktonderzoek naar succes

13-12-2007 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Wat leidt tot succes? Waarom zijn sommige mensen zeer succesvol en waarom lukt dit anderen nauwelijks of niet? Op dit terrein is al veel onderzoek gedaan en de resultaten zijn zeer verschillend. Van 1.000 geheimen van succes tot 10 succesingrediënten. Maar wat leidt nu echt tot succes, zijn er universele ingrediënten die succes bepalen? Zo ja, welke dan? Lees verder...

Waar succes begint

12-12-2007 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Veel ondernemers en managers denken dat het niet mogelijk is om te realiseren wat zij willen. Veel van hen zijn best tevreden, maar de meeste hebben het gevoel dat er veel meer in zit. Komt succes louter door toeval, of is succes voor iedereen haalbaar en aan te leren? Daarover gaat het dit ingrediënt van succes dat ik met u wil delen. Lees verder...

Een gratis online vertaalprogramma kan uitkomst bieden

09-11-2007 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

De meeste mensen die enige tijd in het buitenland hebben doorgebracht of die ooit een andere taal hebben gestudeerd, denken vaak al snel dat ze de taal vrij aardig spreken. Toegegeven, doorgaans ze zijn prima in staat om een lunch en andere versnaperingen te bestellen en op basisniveau te converseren, maar wanneer ze worden geconfronteerd met geschreven documenten, komen ze er vaak achter dat ze bepaalde vaardigheden missen. Lees verder...

Bouw een relatie met je klanten op

16-09-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Of uw onderneming nu gebaseerd is op het leveren van een dienstenpakket, of het verkopen van tastbare producten, in beide gevallen zult u veel tijd besteden aan de aanwas van nieuwe klanten. Omdat klanten elke euro maar één keer uit kunnen geven, is dit ook van belang voor een gezonde groei van uw bedrijf. Maar vergeet ook de extra omzet die uw bestaande klantenkring kan opleveren niet! Lees verder...

Prijsvragenmarketing als goedkoop promotiemiddel

04-09-2007 - door Kevin Rijnsdorp (FastPR)

Met dit artikel wil ik u graag bekendmaken met het begrip prijsvragen marketing via internet. Dit is namelijk een succesvolle en efficiënte manier om een bedrijf of specifiek product te promoten. Mijn naam is Kevin Rijnsdorp en met mijn bedrijf FastPR verzorg ik onder meer bemiddeling tussen bedrijven en internetsites. Op het web zijn veel prijsvragen te vinden waar bezoekers door het beantwoorden van één of meerdere vragen kans maken op het winnen van een prijs. Lees verder...

Vijf tips om uw website te promoten

06-08-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

U hebt tijd en geld gestoken in de ontwikkeling van een nieuwe internetsite, maar hoe gaat het dan verder? Om uw nieuwe website te laten slagen, is het belangrijk dat deze gezien wordt. Daarom in dit artikel een aantal direct toepasbare tips om uw site onder de aandacht te brengen. Lees verder...

Wat doet een copywriter?

03-08-2007 - door David Brinks (Hardcopy)

Tja, het wordt me vaak gevraagd: wat doe je nu precies als copywriter? Het woord klinkt wel aardig mysterieus, misschien dat het daarmee te maken heeft... Lees verder...

Waarom u zou moeten schrijven voor deze site

29-07-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Als aanzwengelaar van deze site is aan mij de eer het spits af te bijten door iets te vertellen over de achtergrond van deze site. Het doel van Ondernemersraad.nl is het opbouwen van een kennisportal voor ondernemers. Op verschillende plaatsen op de website wordt gesteld dat het delen van kennis zowel anderen helpt, als dat het zorgt voor autoriteit en naamsbekendheid. Maar hoe zit dat nu precies? Lees verder...

Word auteur bij Ondernemersraad.nl

Een artikel schrijven voor Ondernemersraad.nl is een uitstekende gelegenheid om uw expertise te delen met andere ondernemers en tegelijkertijd naamsbekendheid en autoriteit op te bouwen binnen uw vakgebied.

Ook meeschrijven? Gebruik ons aanmeldformulier!

Inloggen voor auteurs