Artikelen over internet

Interessante artikelen over internet, geschreven door andere ondernemers die de kennis van hun vakgebied met u willen delen, verdeeld over uiteenlopende thema's waar elke ondernemer vroeg of laat mee te maken krijgt.

Verhoog de eerste indruk van je webshop / site

02-11-2010 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)Veel webshops en websites hebben al redelijk wat bezoekers, maar hun conversiepercentage (aantal bestellingen op nieuwe klanten) valt vaak tegen. Uit eigen onderzoek blijkt (website conversie barometer) dat de gemiddelde conversie 1,25% bedraagt. Dus bijna 99% van de bezoekers verlaat de site zonder blikken of blozen.

Definitie conversie optimalisatie
Even voor de volledigheid hier de definitie volgens Wikipedia i; ‘Conversie optimalisatie is de wetenschap en kunst van het creëren van een ervaring voor een websitebezoeker met als doel om de bezoeker te converteren naar een klant’ (Bron; wikipedia.org, vertaald uit het Engels). Lees verder...

Het geheim achter succesvolle websites

11-06-2009 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Internet wordt een steeds belangrijker kanaal om nieuwe klanten aan te trekken. Jij als ondernemer ziet deze ontwikkeling en wil al het mogelijke uit je website halen. Hoe ziet een succesvolle website er voor jouw bedrijf uit? Lees verder...

Hoeveel opdrachten houd jij over aan je website?

29-10-2008 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Als je vooral met offline promotie en door te netwerken klanten werft kan een website daarbij ondersteunen. Maar zijn er ook nieuwe klanten die jou online gevonden hebben? Hoeveel klanten werf jij maandelijks via internet? Blijft het bij jouw website bij één of twee reacties per maand waar zelden een opdracht uit komt rollen, dan is het tijd om daar eens wat aan te doen! Lees verder...

Hoe kun je informatie uit Google verwijderen?

22-08-2008 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

We zijn in de dagelijkse praktijk vooral bezig om er voor te zorgen dat onze internetsites zo goed mogelijk gevonden worden in Google en andere zoekmachines. Toch kunnen er goede redenen zijn waarom je bepaalde informatie juist liever niet gevonden wilt laten worden. Het is dan de kunst deze informatie uit de Google-index te laten verwijderen. Lees verder...

In 4 stappen naar een verkoopgerichte website

28-05-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Van alle websites van MKB bedrijven is slechts een heel klein percentage echt verkoopgericht. Deze websites maken 'automatisch' van bezoekers nieuwe klanten. Dit gaat niet alleen op voor webwinkels of consumentgerichte sites, maar zeker ook voor zakelijke websites. Lees verder...

SEM: Adverteren in zoekmachines

05-04-2008 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

In je strijd meer bezoekers naar je website te trekken, kun je veel baat hebben bij de mate waarin internetgebruikers tegenwoordig gebruik maken van zoekmachines. Het verkrijgen van een hoge positie in zoekresultaten is helaas niet iets wat van de ene op de andere dag lukt. Gelukkig is er nog een andere manier om jezelf te promoten in zoekmachines, namelijk Search Engine Marketing (SEM). Lees verder...

Een korte introductie in e-commerce

23-03-2008 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Onder e-commerce, afkorting voor electronic commerce, maar ook wel e-business, verstaan we handel drijven via het internet. Maar wat houdt die elektronische markt nu eigenlijk in, wat zijn de kansen en hoe zorg je dat je als ondernemer meedoet? Ik hoop in dit artikel hierover wat helderheid te verschaffen. Lees verder...

Maak uw online toegangsdeuren drempelvrij

12-02-2008 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Bij het ontwikkelen en onderhouden van een internetsite willen we graag dat alles er gelikt uitziet. Wat vaak wordt vergeten is dat er ook een speciale doelgroep over het wereldwijde web surft die vanwege een functiebeperking vooral behoefte heeft aan zo toegankelijk mogelijke websites. Lees verder...

14 tips om succesvol via internet nieuwe klanten te werven

15-01-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Iedere gerenommeerde organisatie heeft een website, maar er zijn slechts weinig organisaties die via internet succesvol en continue nieuwe klanten weten aan te trekken. De bedrijven die hier wel in slagen weten dat een geïntegreerde aanpak zorgt voor een continue stroom van nieuwe klanten. Lees verder...

Bent u al aan het corporate bloggen?

18-12-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Je ziet de laatste tijd steeds meer bedrijven die op hun site een weblog inrichten. In dit artikel zal ik het hebben over welke doelstelingen een corporate blog kan hebben en hoe webloggen het contact met uw klanten kan verbeteren. Lees verder...

Het belang van zoekmachines voor uw website

16-12-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Uit diverse onderzoeken blijkt dat bijna iedereen regelmatig gebruikmaakt van zoekmachines bij het opzoeken van informatie. 90% kijkt meestal alleen naar de eerste drie resultaten van een zoekopdracht. Conclusie: aandacht besteden aan de vindbaarheid van uw website in zoekmachines is een must. Lees verder...

20 tips voor het kiezen van een goede domeinnaam

11-12-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Het kiezen van een domeinnaam valt niet mee. Niet alleen omdat veel domeinnamen al bezet zijn, maar ook omdat uw domein medebepalend is voor uw succes; is het domein makkelijk te onthouden? Is hij voldoende onderscheidend? Om het u makkelijker te maken geef ik maar liefst twintig tips. Lees verder...

Hoe een goedkope hosting provider u veel geld kan kosten

27-11-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Er zijn in ons land (maar ook internationaal) verschrikkelijk veel providers waar u uw website kunt laten hosten en uw domeinnamen kunt laten registreren. De prijzen lopen sterk uiteen, dus het kan de moeite lonen om enkele aanbieders te vergelijken. Maar waar moet u nu eigenlijk op letten? Lees verder...

7 manieren om online betalingen af te handelen

28-10-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Als u een webwinkel of andere online bestelmogelijkheid opzet, dan onderkent u de behoefte bij de klant om 24 uur per dag, 7 dagen per week zijn aankopen te doen zonder hiervoor de deur uit te hoeven. E-commerce is met name interessant als u het besteltraject zo eenvoudig mogelijk maakt. Een belangrijke schakel hierin is de betalingstransactie. Lees verder...

Loop geen lucratieve internationale opbrengsten mis!

22-10-2007 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

Er is tegenwoordig bijna geen bedrijf dat geen website heeft. Hoewel niet alle bedrijven hun website gebruiken om hun producten en services te vermarkten (sommige sites zijn niet meer dan wat pagina's met informatie en contactgegevens), verspillen zij die dit niet doen, hun tijd en geld grotendeels. Lees verder...

Prijsvragenmarketing als goedkoop promotiemiddel

04-09-2007 - door Kevin Rijnsdorp (FastPR)

Met dit artikel wil ik u graag bekendmaken met het begrip prijsvragen marketing via internet. Dit is namelijk een succesvolle en efficiënte manier om een bedrijf of specifiek product te promoten. Mijn naam is Kevin Rijnsdorp en met mijn bedrijf FastPR verzorg ik onder meer bemiddeling tussen bedrijven en internetsites. Op het web zijn veel prijsvragen te vinden waar bezoekers door het beantwoorden van één of meerdere vragen kans maken op het winnen van een prijs. Lees verder...

Houd uw websitestatistieken in de gaten

14-08-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Het succes van websites kunnen we afmeten aan diverse factoren. Bijvoorbeeld aan de hand van het aantal bezoekers, reacties van bezoekers, aantal verkopen of de bekendheid van de site binnen uw klantenkring. Als we kijken naar bezoekersaantallen dan doen we dat vaak in een statistiekenprogramma. Maar hoe haal je hier de meest waardevolle informatie uit? Lees verder...

Vijf tips om uw website te promoten

06-08-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

U hebt tijd en geld gestoken in de ontwikkeling van een nieuwe internetsite, maar hoe gaat het dan verder? Om uw nieuwe website te laten slagen, is het belangrijk dat deze gezien wordt. Daarom in dit artikel een aantal direct toepasbare tips om uw site onder de aandacht te brengen. Lees verder...

Maak een goede start op het wereldwijde web

02-08-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

De cijfers liegen er niet om. Ongeveer tachtig procent van alle Nederlanders heeft een pc met internet in huis, van het resterende percentage beschikt een aanzienlijk deel over andere mogelijkheden om over het web te surfen en te e-mailen. In het bedrijfsleven is het internet zo mogelijk nog verder ingeburgerd. Wat is de rol van het wereldwijde web binnen uw bedrijf? Lees verder...

Waarom u zou moeten schrijven voor deze site

29-07-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Als aanzwengelaar van deze site is aan mij de eer het spits af te bijten door iets te vertellen over de achtergrond van deze site. Het doel van Ondernemersraad.nl is het opbouwen van een kennisportal voor ondernemers. Op verschillende plaatsen op de website wordt gesteld dat het delen van kennis zowel anderen helpt, als dat het zorgt voor autoriteit en naamsbekendheid. Maar hoe zit dat nu precies? Lees verder...

Word auteur bij Ondernemersraad.nl

Een artikel schrijven voor Ondernemersraad.nl is een uitstekende gelegenheid om uw expertise te delen met andere ondernemers en tegelijkertijd naamsbekendheid en autoriteit op te bouwen binnen uw vakgebied.

Ook meeschrijven? Gebruik ons aanmeldformulier!

Inloggen voor auteurs