Artikelen over management

Interessante artikelen over management, geschreven door andere ondernemers die de kennis van hun vakgebied met u willen delen, verdeeld over uiteenlopende thema's waar elke ondernemer vroeg of laat mee te maken krijgt.

De kracht van kiezen

13-08-2009 - door Nelly de Jong (ConFront Coaching en Training)

Ieder moment kun je kiezen. Kiezen om nu echt te doen wat je wilt doen. Ieder moment opnieuw. Edwin op 't Land schreef daar een mooi gedicht over. Je kunt kiezen om dat boek te lezen dat je de kennis brengt die je nodig hebt om je doel te bereiken. Ieder moment kun je beginnen met een nieuwe activiteit. Lees verder...

Altijd Doorgaande Verbetering

29-04-2009 - door Nelly de Jong (ConFront Coaching en Training)

Verandering aanbrengen in allerlei gewoontes en patronen in je leven lijkt vaak lastig. Toch is er wel een effectieve manier voor om dat voor elkaar te krijgen. Naast het stellen van een uitdagend doel het werken met beloningen voor jezelf en het uitgaan van het principe van Altijd Doorgaande Verbetering een belangrijk hulpmiddel. Lees verder...

Wat zijn jouw energievreters?

29-04-2009 - door Nelly de Jong (ConFront Coaching en Training)

We hebben allemaal zo onze energievreters. Dingen die ons zo op het oog lijken te overkomen en waar we niets aan kunnen doen, denken we. Toch als je er eens rustig voor gaat zitten, kun je er vaak wel een lijn in terug vinden. Welke situaties zijn in jouw leven risicovol en zorgen ervoor dat jouw balans verstoord raakt. Lees verder...

Tips voor tijdmanagement

16-03-2009 - door Nelly de Jong (ConFront Coaching en Training)

1. Bepaal regelmatig je prioriteiten Lees verder...

De lijdersweg: effectief omgaan met personeel in tegenspoed

08-02-2009 - door Wendy Mozes (WeMo Stresscounselling)

Menselijk leed blijft bijna niemand bespaard. Vrijwel iedereen raakt soms waardevolle relaties of bezittingen kwijt. Hoe wij dit als persoon ervaren en verwerken kan van mens tot mens verschillen. Het is vaak niet eenvoudig gekwetste mensen te leiden. Ze kunnen verward zijn, angstig, boos, gefrustreerd, moedeloos of uitgeput. Hoe sta jij als bestuurder eigenlijk tegenover het verdriet van anderen? Lees verder...

Stress verminderen voor meer balans

22-10-2008 - door Nelly de Jong (ConFront Coaching en Training)

Een van de krachtigste manieren om je innerlijke staat (hoe je je voelt) te veranderen en daarmee spanning en stress te verminderen is het richten en gebruiken van je aandacht. Hoe je je voelt en wat je in je lichaam ervaart wordt bepaald door waar je je aandacht op richt. Lees verder...

Wat is mijn risico op een burnout?

30-09-2008 - door Nelly de Jong (ConFront Coaching en Training)

Vroeger of later in hun carrière krijgen veel mensen te maken met een burnout. En anders komen ze er wel dicht in de buurt. Als je baan of andere verplichtingen je fysiek en emotioneel compleet opslokken en dat lang genoeg door gaat (maanden, soms wel jaren of misschien een paar weken) kom je vroeger op later op het punt dat je slachtoffer wordt van burnout. Lees verder...

Meer klanten door nieuwe marketing

05-05-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Veel ondernemers doen hun uiterste best om meer klanten te werven door hun producten en diensten goed 'in de markt te zetten'. Ze maken mooie brochures, ze proberen via DM hun doelgroep te bereiken, ze besteden veel tijd en energie aan koude acquisitie... maar de resultaten van deze marketinginspanningen vallen meestal zwaar tegen. Lees verder...

Meer klanten door succesvolle procten en diensten

09-04-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Vele producten en diensten behalen niet de hoeveelheid klanten die ze verdienen. Ze verkopen redelijk, maar blinken niet echt uit. Is er sprake van nieuwe, vernieuwende producten en diensten dan eindigen briljante vondsten nog te vaak in een flop. Gelukkig zijn er ook heel veel succesvolle producten en diensten. Organisaties die erin slagen om meer klanten aan te trekken door succesvolle producten en diensten in de markt te zetten passen de formule met succes toe. Lees verder...

Extra resultaten door klantinzicht

18-03-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Iedere organisatie is voorturend op zoek naar mogelijkheden om te groeien... in welke zin dan ook (klanten, omzet, plezier etc.). Maar heel veel organisaties groeien niet of behalen tegenvallende resultaten terwijl er toch heel hard wordt gewerkt. Er wordt bijvoorbeeld geïnvesteerd in een nieuwe website of in het opleidingsniveau van de medewerkers etc.... maar blijkbaar zorgen deze investeringen niet altijd voor het behalen van de gewenste resultaten. Lees verder...

12 tips om succesvol(ler) te ondernemen

15-02-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Iedere ondernemer of manager streeft naar succesvol zijn en hiermee de gewenste resultaten te behalen. Maar heel veel mensen lukt het niet of onvoldoende om echt succesvol te zijn in wat ze doen. Waarom zijn sommige mensen zeer succesvol en waarom lukt dit anderen nauwelijks of niet? Daarover gaat dit artikel. Lees verder...

Goed, goed, goed en hoe nu beter?

14-01-2008 - door Hans Oelen (Palaver)

Het is allemaal begonnen met de manier waarop er op mijn school werd gekeken naar de gemaakte proefwerken. Bij het terugkrijgen van mijn proefwerk, was ik alleen maar gericht op de rode aantekeningen die op het blaadje waren geschreven, want alles wat ROOD was, was FOUT. Lees verder...

Positieve beinvloeding

12-01-2008 - door Hans Oelen (Palaver)

Elke manager of leidinggevende is met uiterst eenvoudige en voor de hand liggende middelen in staat om zijn/haar (werk)omgeving positief te beïnvloeden en een werksfeer te creëren die beter is dan die van gisteren. Lees verder...

Delegeren, ja maar wat?

08-01-2008 - door Hans Oelen (Palaver)

Management is snelheid en richting geven aan processen. Dit vraagt om specifieke kwaliteiten, talenten en een heldere transparante aanpak. Eén daarvan is het er consequent voor zorgen dat uw eigen agenda zo leeg mogelijk blijft, door zoveel mogelijk taken en activiteiten verantwoord bij anderen neer te leggen. Dit geeft u namelijk de ruimte om overzicht te houden en waar nodig bij te sturen. Lees verder...

Functioneringsgesprek en (gemist) rendement

03-01-2008 - door Hans Oelen (Palaver)

Never underestimate people's ability to change themselves. Never overestimate your ability to change people. Is het functioneringsgesprek meer een jaarlijkse verplichting dan een waardevolle tijdsinvestering? Dit artikel gaat over de onverenigbaarheid van functioneringsgesprekken met beoordeling- en eindejaarsgesprekken. Lees verder...

Onthaasten

31-12-2007 - door Hans Oelen (Palaver)

Is het in uw professionele situatie ook het geval, dat je het ene moment keihard moet werken en veel uren moet draaien, omdat het economisch allemaal wat minder gaat en het andere moment is de economische groei er de oorzaak van dat je geen tijd hebt om er een privéleven op na te houden? Lees verder...

Is succesvol zijn moeilijk?

31-12-2007 - door Hans Oelen (Palaver)

Zo nu en dan geef ik de zoon van een vriend gitaarles. Hij is al zover dat hij een stuk of twintig liedjes kan spelen op een zeer acceptabel niveau. De laatste keer vroeg hij mij of ik hem een speciale techniek wilde leren, namelijk tokkelen en hij vroeg er bij: "Is dat moeilijk?" Mijn antwoord was kort, simpel en duidelijk: "Als je het kunt niet!" Lees verder...

Genoeg.....

31-12-2007 - door Hans Oelen (Palaver)

Veel mensen pijnigen zichzelf met de vraag, hoe ze hun geld zullen investeren of beleggen. Dit lijkt een interessant item, maar dat valt eigenlijk wel mee, want wat écht een item van belang is, is de vraag op welke manier en met name waarin we onze gedachten en onze aandacht investeren. Lees verder...

Marktonderzoek naar succes

13-12-2007 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Wat leidt tot succes? Waarom zijn sommige mensen zeer succesvol en waarom lukt dit anderen nauwelijks of niet? Op dit terrein is al veel onderzoek gedaan en de resultaten zijn zeer verschillend. Van 1.000 geheimen van succes tot 10 succesingrediënten. Maar wat leidt nu echt tot succes, zijn er universele ingrediënten die succes bepalen? Zo ja, welke dan? Lees verder...

Waar succes begint

12-12-2007 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Veel ondernemers en managers denken dat het niet mogelijk is om te realiseren wat zij willen. Veel van hen zijn best tevreden, maar de meeste hebben het gevoel dat er veel meer in zit. Komt succes louter door toeval, of is succes voor iedereen haalbaar en aan te leren? Daarover gaat het dit ingrediënt van succes dat ik met u wil delen. Lees verder...

De verschillen tussen vertalen en tolken

05-12-2007 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

Vertaalbureaus krijgen vaak te horen ‘ik heb een vertaler nodig!’ wanneer ze een telefoontje van een klant krijgen. Wanneer ze om meer informatie vragen, komen ze erachter dat hun klant eigenlijk een tolk bedoelt, wat iets anders is dan een vertaler. Het is een vrij veel voorkomende en ook begrijpelijke misvatting. Lees verder...

Lijken technische specificaties koeterwaals? Laat ze vertalen!

23-11-2007 - door Adina Barvinschi (Lingo24 Vertaalbureau)

De meeste mensen begint het bij het lezen van een tekst over frequentiemultiplexering of een document waarin wordt uitgeweid over draaggolffrequenties of restzijbandtransmissies waarschijnlijk te duizelen. Stelt u zich eens voor dat u dezelfde technische specificatie in het Duits of Engels moet lezen … alleen de gedachte doet u al duizelen. Lees verder...

Het ondernemingsplan, succesformule voor uw bedrijf

20-08-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Steeds meer Nederlanders kiezen voor het ondernemerschap. Van 36.000 nieuwe ondernemingen in het jaar 2000 groeide deze ontwikkeling verder naar 43.000 in 2006. Op tv zie je regelmatig spotjes van de Kamer van Koophandel over het starten van een eigen bedrijf. Maar hoe doe je dit op een echt veilige manier? Lees verder...

Word auteur bij Ondernemersraad.nl

Een artikel schrijven voor Ondernemersraad.nl is een uitstekende gelegenheid om uw expertise te delen met andere ondernemers en tegelijkertijd naamsbekendheid en autoriteit op te bouwen binnen uw vakgebied.

Ook meeschrijven? Gebruik ons aanmeldformulier!

Inloggen voor auteurs