Artikelen

Interessante artikelen geschreven door andere ondernemers die de kennis van hun vakgebied met u willen delen, verdeeld over uiteenlopende thema's waar elke ondernemer vroeg of laat mee te maken krijgt.

Verhoog de eerste indruk van je webshop / site

02-11-2010 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)Veel webshops en websites hebben al redelijk wat bezoekers, maar hun conversiepercentage (aantal bestellingen op nieuwe klanten) valt vaak tegen. Uit eigen onderzoek blijkt (website conversie barometer) dat de gemiddelde conversie 1,25% bedraagt. Dus bijna 99% van de bezoekers verlaat de site zonder blikken of blozen.

Definitie conversie optimalisatie
Even voor de volledigheid hier de definitie volgens Wikipedia i; ‘Conversie optimalisatie is de wetenschap en kunst van het creëren van een ervaring voor een websitebezoeker met als doel om de bezoeker te converteren naar een klant’ (Bron; wikipedia.org, vertaald uit het Engels). Lees verder...

Zeven ingrëdienten voor een succesvol webdesign

06-10-2010 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)Online bezoekers hebben steeds minder tijd nodig om vast te stellen of een webshop (site) iets voor hen is of niet. Door het groeiende aanbod van allerlei webshops en sites, wordt de online zoeker (consumenten en bedrijven) steeds kritischer.

Vaak wordt in enkele ‘luttele seconden’ bepaald of een webshop (site) interessant is of niet. Een zeer belangrijk aspect voor deze ‘eerste indruk’ is het webdesign: de uitstraling en sfeer van de betreffende pagina. Lees verder...

Aandacht geven

20-09-2009 - door Nelly de Jong (ConFront Coaching en Training)

Aandacht stimuleert mensen om verder te praten. Aandacht kun je op verschillende manieren geven. Verbaal, non-verbaal en paralinguïstisch. Lees verder...

De kracht van kiezen

13-08-2009 - door Nelly de Jong (ConFront Coaching en Training)

Ieder moment kun je kiezen. Kiezen om nu echt te doen wat je wilt doen. Ieder moment opnieuw. Edwin op 't Land schreef daar een mooi gedicht over. Je kunt kiezen om dat boek te lezen dat je de kennis brengt die je nodig hebt om je doel te bereiken. Ieder moment kun je beginnen met een nieuwe activiteit. Lees verder...

Het geheim achter succesvolle websites

11-06-2009 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Internet wordt een steeds belangrijker kanaal om nieuwe klanten aan te trekken. Jij als ondernemer ziet deze ontwikkeling en wil al het mogelijke uit je website halen. Hoe ziet een succesvolle website er voor jouw bedrijf uit? Lees verder...