De ontwikkeling van een website

Verzameling van artikelen over internet

Als onderneming is het belangrijk om gevonden te worden op het internet. Veel klanten oriënteren zich vandaag de dag online. Eigenlijk zou elk bedrijf een website moeten hebben. In dit dossier alles over de bouw van een internetsite.

Maak een goede start op het wereldwijde web

02-08-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

De cijfers liegen er niet om. Ongeveer tachtig procent van alle Nederlanders heeft een pc met internet in huis, van het resterende percentage beschikt een aanzienlijk deel over andere mogelijkheden om over het web te surfen en te e-mailen. In het bedrijfsleven is het internet zo mogelijk nog verder ingeburgerd. Wat is de rol van het wereldwijde web binnen uw bedrijf? Lees verder...

20 tips voor het kiezen van een goede domeinnaam

11-12-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Het kiezen van een domeinnaam valt niet mee. Niet alleen omdat veel domeinnamen al bezet zijn, maar ook omdat uw domein medebepalend is voor uw succes; is het domein makkelijk te onthouden? Is hij voldoende onderscheidend? Om het u makkelijker te maken geef ik maar liefst twintig tips. Lees verder...

Maak uw online toegangsdeuren drempelvrij

12-02-2008 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Bij het ontwikkelen en onderhouden van een internetsite willen we graag dat alles er gelikt uitziet. Wat vaak wordt vergeten is dat er ook een speciale doelgroep over het wereldwijde web surft die vanwege een functiebeperking vooral behoefte heeft aan zo toegankelijk mogelijke websites. Lees verder...

Vijf tips om uw website te promoten

06-08-2007 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

U hebt tijd en geld gestoken in de ontwikkeling van een nieuwe internetsite, maar hoe gaat het dan verder? Om uw nieuwe website te laten slagen, is het belangrijk dat deze gezien wordt. Daarom in dit artikel een aantal direct toepasbare tips om uw site onder de aandacht te brengen. Lees verder...

11 tips om uw homepage tekst effectiever te maken

06-03-2008 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Veel commerciële websites lukt het onvoldoende om bezoekers om te zetten tot klanten. Veel bezoekers die dan voor de eerste keer op een site komen, verdwijnen dan direct weer. In pakketten voor websitestatistieken als Google Analytics wordt dit het 'weigeringspercentage’ genoemd. Hoe lager dit percentage is hoe beter uw homepage uw potentiele klant weet te raken. Lees verder...

Hoeveel opdrachten houd jij over aan je website?

29-10-2008 - door Sint Smeding (Smeding Concepts)

Als je vooral met offline promotie en door te netwerken klanten werft kan een website daarbij ondersteunen. Maar zijn er ook nieuwe klanten die jou online gevonden hebben? Hoeveel klanten werf jij maandelijks via internet? Blijft het bij jouw website bij één of twee reacties per maand waar zelden een opdracht uit komt rollen, dan is het tijd om daar eens wat aan te doen! Lees verder...

Het geheim achter succesvolle websites

11-06-2009 - door Marco Bouman (Online-Marketingmachine)

Internet wordt een steeds belangrijker kanaal om nieuwe klanten aan te trekken. Jij als ondernemer ziet deze ontwikkeling en wil al het mogelijke uit je website halen. Hoe ziet een succesvolle website er voor jouw bedrijf uit? Lees verder...